indulcitori naturali
Indulcitori

Ce trebuie sa stiti despre indulcitorii naturali

Îndulcitorii cu conținut scăzut de calorii sau înlocuitorii zahărului pot permite persoanelor cu diabet să se bucure de alimente și băuturi dulci, care nu le afectează glicemia. Sunt disponibile o gamă de îndulcitori, fiecare cu avantaje și dezavantaje diferite.

Persoanele cu diabet trebuie să aibă o grijă deosebită pentru a evita vârfurile de zahăr din sânge. Controlul glicemiei este important pentru evitarea celor mai grave complicații ale diabetului, inclusiv afectarea nervilor și bolile cardiovasculare.

Alegerea îndulcitorilor alternativi este o modalitate de a menține dulceața alimentelor și a băuturilor. Cu toate acestea, nu toți îndulcitorii alternativi sunt opțiuni bune pentru persoanele cu diabet. Siropul de agave, de exemplu, oferă mai multe calorii decât zahărul de masă.

În acest articol, ne uităm la șapte dintre cei mai buni îndulcitori cu conținut scăzut de calorii pentru persoanele cu diabet.

Stevia

Stevia este o alternativă populară la zahăr. Stevia este un îndulcitor natural care provine din planta Stevia rebaudiana. Pentru a produce stevia, producătorii extrag compuși chimici numiți steviol glicozide din frunzele plantei.

Acest produs foarte procesat și purificat este de aproximativ 300 de ori mai dulce decât zaharoza sau zahărul de masă și este disponibil sub diferite mărci, inclusiv Truvia, SweetLeaf și Sun Crystals.

Stevia are mai multe avantaje și dezavantaje pe care persoanele cu diabet trebuie să le cântărească. Acest îndulcitor nu conține calorii și nu crește nivelul zahărului din sânge. Cu toate acestea, este adesea mai scump decât alți înlocuitori ai zahărului de pe piață.

Ștevia are, de asemenea, un gust amar, pe care mulți oameni îl pot găsi neplăcut. Din acest motiv, unii producători adaugă alte zaharuri și ingrediente pentru a echilibra gustul. Acest lucru poate reduce beneficiile nutriționale ale steviei pure. Unii oameni raportează greață, balonare și stomac deranjat după consumul de stevie.

Sursa de încredere a Administrației pentru Alimente și Medicamente din Statele Unite (FDA) clasifică îndulcitorii obținuți din glicozide de steviol de înaltă puritate drept „recunoscute în general ca fiind sigure” sau GRAS. Cu toate acestea, ei nu consideră stevia brută sau extractele de frunze de stevia ca fiind sigure. Este ilegal să le vindeți sau să le importați în Statele Unite.

Potrivit sursei de încredere FDA, aportul zilnic acceptabil (ADI) pentru stevia este de 4 miligrame pe kilogram (mg / kg) din greutatea corporală a unei persoane. Prin urmare, o persoană care cântărește 60 kg sau 132 de lire sterline poate consuma în siguranță 9 plicuri din versiunea de îndulcitor de masă a steviei.

Diverse produse stevia sunt disponibile pentru cumpărare online.

Tagatoza

Tagatoza este o formă de fructoză care este cu aproximativ 90% mai dulce decât zaharoza.

Deși este rar, anumite fructe, cum ar fi mere, portocale și ananas, oferă în mod natural tagatoză. Producătorii folosesc tagatoza în alimente ca îndulcitor, texturizant și stabilizator cu conținut scăzut de calorii.

Nu numai că FDA clasifică tagatoza drept GRAS, oamenii de știință sunt interesați de potențialul său de a ajuta la gestionarea diabetului de tip 2.

Unele studii indică faptul că tagatoza are un indice glicemic scăzut (GI) și poate sprijini tratamentul obezității. IG este un sistem de clasificare care măsoară cât de repede un tip de mâncare crește glicemia unei persoane.

Tagatoza poate fi deosebit de benefică pentru persoanele cu diabet care urmează o dietă scăzută GI. Cu toate acestea, acest substitut al zahărului este mai scump decât alți îndulcitori cu conținut scăzut de calorii și poate fi mai greu de găsit în magazine.

Produsele Tagatose sunt disponibile pentru cumpărare online.

Sucraloza

Oamenii pot folosi sucraloză în loc de zahăr atunci când gătesc. Sucraloza, disponibilă sub marca Splenda, este un îndulcitor artificial fabricat din zaharoză. Acest îndulcitor este de aproximativ 600 de ori mai dulce decât zahărul de masă, dar conține foarte puține calorii.

Sucraloza este unul dintre cei mai populari îndulcitori artificiali și este disponibil pe scară largă. Producătorii o adaugă la o linie de produse, de la gumă de mestecat la produse de patiserie.

Acest îndulcitor alternativ este stabil la căldură, în timp ce mulți alți îndulcitori artificiali își pierd aroma la temperaturi ridicate. Acest lucru face ca sucraloza să fie o alegere populară pentru gătitul fără zahăr și îndulcirea băuturilor calde.

FDA Trusted Source a aprobat sucraloza ca îndulcitor de uz general și are un ADI de 5 mg / kg greutate corporală. O persoană care cântărește 60 kg sau 132 lbs poate consuma în siguranță 23 de plicuri dintr-o versiune de sucraloză îndulcitoare de masă pe zi.

Un studiu din 2016 a constatat că șoarecii masculi care au consumat sucraloză au mai multe șanse să dezvolte tumori maligne. Cercetătorii notează că sunt necesare mai multe studii pentru a confirma siguranța sucralozei.

O gamă de produse cu sucraloză sunt disponibile pentru cumpărare online.

Aspartam

Aspartamul este un îndulcitor artificial foarte comun care este disponibil în Statele Unite încă din anii ’80.

Este de aproximativ 200 de ori mai dulce decât zahărul, iar producătorii îl adaugă la o mare varietate de produse alimentare, inclusiv sucuri dietetice. Aspartamul este disponibil în magazinele alimentare sub mărcile Nutrasweet și Equal.

Spre deosebire de sucraloză, aspartamul nu este un bun substitut pentru zahăr pentru coacere. Aspartamul se descompune la temperaturi ridicate, astfel încât oamenii îl folosesc de obicei doar ca îndulcitor de masă.

Aspartamul nu este, de asemenea, sigur pentru persoanele cu o afecțiune genetică rară numită fenilcetonurie.

Sursa de încredere FDA consideră că aspartamul este sigur la un ADI de 50 mg / kg greutate corporală. Prin urmare, o persoană care cântărește 60 kg sau 132 kg ar putea consuma 75 de plicuri de aspartam ca îndulcitor de masă.

Există multe produse aspartam diferite disponibile pentru cumpărare online.

Acesulfam de potasiu

Acesulfamul de potasiu, cunoscut și sub numele de acesulfamul K și Ace-K, este un îndulcitor artificial care este de aproximativ 200 de ori mai dulce decât zahărul.

Producătorii combină deseori acesulfamul de potasiu cu alți îndulcitori pentru a combate gustul său amar. Este disponibil sub mărcile Sunett și Sweet One.

FDA Trusted Source a aprobat acesulfamul de potasiu ca îndulcitor cu conținut scăzut de calorii și spune că rezultatele a peste 90 de studii susțin siguranța acestuia.

Au stabilit un ADI pentru acesulfam de potasiu de 15 mg / kg Sursă fiabilă de greutate corporală. Acest lucru este echivalent cu o persoană de 60 kg sau 132 lb care consumă 23 de plicuri dintr-o versiune de îndulcitor de masă a acesulfamului de potasiu.

Un studiu din 2017 sursă de încredere la șoareci a sugerat o posibilă asociere între acesulfam de potasiu și creșterea în greutate, dar sunt necesare mai multe cercetări la om pentru a confirma această legătură.

Când vine vorba de diabet, poate fi dificil să filtrați zgomotul și să navigați în căsuța de e-mail. Healthline vă oferă sfaturi practice de la medici incluzivi și fundamentați în expertiza medicală.

Zaharină

Cafenelele și restaurantele pot oferi îndulcitori zaharină. Zaharina este un alt îndulcitor artificial disponibil pe scară largă.

Există mai multe mărci diferite de zaharină, inclusiv Sweet Twin, Sweet’N Low și Necta Sweet. Zaharina este un îndulcitor fără calorii, care este de 200 până la 700 de ori mai dulce decât zahărul de masă.

Potrivit sursei de încredere FDA, în anii 1970 existau probleme de siguranță după ce cercetările au descoperit o legătură între zaharină și cancerul vezicii urinare la șobolanii de laborator.

Cu toate acestea, peste 30 de studii la om susțin acum siguranța zaharinei, iar Institutele Naționale de Sănătate nu mai consideră că acest îndulcitor este potențial cancerigen.

Sursa de încredere FDA a stabilit că ADI pentru zaharină este de 15 mg / kg greutate corporală, ceea ce înseamnă că o persoană de 60 kg sau 132 lb poate consuma 45 de pachete dintr-o versiune de îndulcitor de masă.

Oamenii pot cumpăra online o gamă largă de produse de zaharină.

Neotame

Neotame este un îndulcitor artificial cu conținut scăzut de calorii, care este de aproximativ 7.000 până la 13.000 de ori mai dulce decât zahărul de masă. Acest îndulcitor poate tolera temperaturi ridicate, ceea ce îl face potrivit pentru gătit. Este disponibil sub marca Newtame.

FDA Trusted Source a aprobat neotame în 2002 ca îndulcitor de uz general și intensificator de aromă pentru toate alimentele, cu excepția cărnii și a păsărilor. Aceștia afirmă că peste 113 studii pe animale și oameni susțin siguranța neotamei și Sursa de încredere au stabilit un ADI pentru neotam de 0,3 mg / kg greutate corporală a Sursei de încredere.

Aceasta echivalează cu o persoană de 60 kg sau 132 lb care consumă 23 de pachete dintr-o versiune de îndulcitor de masă a Neotame.

Concluzii indulcitori naturali

Atunci când alegeți un îndulcitor cu conținut scăzut de calorii, unele considerații generale includ:

  • Utilizarea prevăzută – mulți înlocuitori de zahăr nu pot rezista la temperaturi ridicate, așa că ar face alegeri slabe pentru gătit.
  • Cost – Unii înlocuitori ai zahărului sunt scumpi, în timp ce alții costă mai mult ca zahărul de masă.
  • Disponibilitate – Unii înlocuitori de zahăr sunt mai ușor de găsit în magazine decât altele.
  • Gust – Unii înlocuitori ai zahărului, cum ar fi stevia, au un gust amar, pe care mulți oameni îl pot găsi neplăcut.

Asigurați-vă că producătorii nu au adăugat substanțe chimice sau alți îndulcitori care reduc beneficiile nutriționale.
Natural versus artificial. Unii oameni preferă să folosească îndulcitori naturali, cum ar fi stevia, mai degrabă decât înlocuitori artificiali ai zahărului.

Cu toate acestea, natural nu înseamnă întotdeauna mai puține calorii sau mai sănătos.
Adăugați fructe în loc de îndulcitor: Când este posibil, adăugați un fruct dulce la o masă în loc de zahăr.

Sursa: medicalnewstoday.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *