indulcitori naturali alternative la zahar
Indulcitori

Alternative naturale la zaharul alb

Zaharul, în special tipul alb lucios și rafinat cu care am crescut cu toții, a fost întotdeauna un produs blamat care lucrează împotriva sănătății noastre. Îți mărește glicemia, mărește inflamația și te trimite pe un roller coaster nesfârșit de pofte. Și înlocuitori artificiali precum Splenda și Sweet ‘N Low vin cu un bagaj chimic pe care preferăm să-l evităm.

Agave

Pro: Agave are un indice glicemic mai scăzut, ceea ce înseamnă că corpul tău îl absoarbe mai lent decât zahărul rafinat, astfel încât să eviți vârfurile tipice de zahăr din sânge (și goana nebună). Și este vegan.

Dezavantaj: Agave, care provine din același cactus ca și tequila, este în mare parte fructoză (90%). În timp ce fructoza se descompune mai repede decât glucoza din ficat (este bună pentru zahărul din sânge), prea mult poate duce la o producție mai mare de grăsimi și la „colesterol rău”. În mod ciudat, asta înseamnă 10 calorii mai mult pe lingură decât zahărul.

Aromă și utilizări: Calitatea sa lichidă și de topire este ideală pentru amestecarea în lichide reci (limonadă!) Fără gustul uneori înveliș al mierii. Nu este la fel de grozav pentru coacere, deși poate fi utilizat cu câteva ajustări (fie mai puțin lichid în plus, fie mai mult amidon).

Zahar de cocos

Pro: Este de departe preferatul nutriționiștilor datorită indicelui glicemic scăzut. Făcut din seva mugurilor de cocos, nu este la fel de procesat chimic ca alte zaharuri. Și are un conținut ridicat de vitamina B8 și potasiu, deși nimeni nu o recomandă ca înlocuitor multivitaminic.

Dezavantaj: este scump. Potrivit magazinului, acesta tinde să fie de aproximativ patru ori mai mare decât prețul Domino.

Aromă și utilizări: Dintre opțiunile naturale, aceasta este cea care are cel mai mult gust de zahăr obișnuit, deși poate cu un gust ușor de caramel (dar ce nu este?). Este excelent la coacere și poate fi înlocuit 1: 1 cu zahăr procesat obișnuit.

indulcitori naturali alternative la zahar

Miere

Pro: Este încărcat cu o gamă de vitamine și minerale, inclusiv B2, B6, fier și mangan. Proprietățile sale antifungice și antibacteriene țin răcelile departe, și există un posibil efect probiotic (bacteriile bune similare cu cele găsite în iaurt). Mierea crudă are un nivel ridicat de antioxidanți, iar mierea mai închisă la culoare are și mai mult.

Dezavantaj: Feriți-vă de zahărul din sânge: indicele glicemic al mierii este mai mare decât cel al agavei (chiar dacă rămâne mai mic decât cel al zahărului rafinat). Caloriile sună ca agave (60 de calorii pe lingură).

Aromă și utilizări: dulceața dulce a mierii este excelentă în ceai. Se ține bine la coacere ca înlocuitor al zahărului alb, deși își păstrează aroma distinctă de miere și, ca și agave, necesită o anumită ajustare (lichid redus și bicarbonat de sodiu adăugat) pentru a compensa lichiditatea sa. Căutați miere crudă, care este mai puțin procesată și, astfel, reține mai mulți nutrienți.

Zahăr de arțar

Pro: Chiar din copac, acest îndulcitor natural nu ar putea fi mai sanatos. (Nu vorbim aici despre doamna Butterworth.) Siropul de arțar pur are un conținut ridicat de antioxidanți, zinc care stimulează imunitatea și mangan, necesare reacțiilor enzimatice din organism. În plus, siropul de arțar a fost legat de îmbunătățirea sănătății creierului.

Dezavantaj: dacă nu vă place foarte mult gustul, probabil că nu ar funcționa în ceai, cafea sau alte băuturi. La 51 de calorii pe lingură, este cam la fel ca zahărul de masă.

Aromă și utilizări: Gust ca Vermont. Este minunat ca umplutură pentru clătite, iaurt sau fulgi de ovăz, dar siropul de arțar funcționează excelent și la coacere, cu reacții similare la miere.

Stevia

Pro: fără calorii și natural, provine din planta steviei. Este mai dulce decât zahărul, deci nu este nevoie să îl folosești mult. Se pare că nu are efecte secundare și este o alegere mai bună decât Splenda și prietenii ei. Contra: Uneori este procesat chimic și amestecat cu alcool de zahăr, care poate provoca diaree și indigestie și poate explica un postgust neplăcut pe care unii oameni îl observă.

Verificați etichetele. Truvia este atât eritritol (un alcool din zahăr), cât și stevie. SweetLeaf este o alegere mai bună.

Sursa: thezoereport.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *